Ahad, Ogos 15, 2010

Kelebihan Perniagaan Internet

1. Anda tidak memerlukan pejabat atau modal besar cuma apa yang anda perlukan hanya lah sebuah komputer, talian internet, sebuah laman web domain dan hosting. Modal yang dikeluarkan juga jika dibandingkan dengan membuka kedai biasa jauh lebih kecil

2. Anda tidak perlu untuk mengaji pekerja. Tidak seperti perniagaan konvensional, anda perlu mencari pekerja untuk membantu anda. Perniagaan internet ini, anda boleh lakukan sendiri atau dibantu oleh suami atau isteri tercinta, malah anda boleh melakukan beberapa jenis perniagaan dalam satu masa yang sama.

3. Boleh di automasikan, ini bermakna anda boleh meninggalkan perniagaan anda semasa anda sedang bercuti. Walaupun tidak diautomasikan sepenuhnya, sekurang-kurangnya sebahagian daripada kerja anda boleh dilakukan secara automatik.

4. Anda boleh melakukan perniagaan di mana-mana sahaja. Sama ada anda lakukan dibilik tidur, di cyber cafe, di kedai-kedai minum sambil menjamu selera, dan yang pentingnya tidak ada tekanan fizikal dan mental. Anda tidak perlu beratur menekan break sewaktu jalan sesak, tak perlu fikir apa alasan sekiranya datang lewat ke ofis, iyeee ler takut kene marah boss. Di dalam perniagaan internet, anda yang menentukan waktu kerja, cuti, rehat dan segalanya adalah di tangan anda.

5. Tiada istilah buka kedai 9-6, sebagaimana perniagaan konvensional dan tidak ada istilah waktu tambahan, sif pagi, sif petang, sif siang, sif malam. Ini kerana perniagaan internet sememangnya dijalanakan 24jam sehari, 7 hari seminggu kecuali anda menutup laman web anda.

6. Prospek begitu besar, anda boleh rujuk gambar di bawah ini.

 Kesimpulan: Sekiranya anda mempunyai sedikit kemahiran menggunakan komputer, tahu menggunakan microsoft word, atau boleh melayari internet, anda sudah boleh memulakan perniagaan internet dengan risiko yang rendah. TQ kerana membaca

Tiada ulasan: